Yeni Eklenenler

Arsip Blog



Tevhid
Bir şeyi birlemek, bir ve tek olarak kabul etmek an­lamına gelir.
Tevhidi kabul etmeyip müşrik olarak kalmaya de­vam edenler, zaten Allah’ı; varlığında, yaratmasında, rı­zıklandırmasında ve kainatı idare etmesinde bir ve tek olarak kabul ettikleri için, Rasûllerin davet ettiği tevhid­den maksadın, Allah’ın -bahsi geçen bu hususlarda- bir ve tek kabul edilerek tevhid edilmesi olmadığı açıkça an­laşılmaktadır.

Peki, Rasûllerin davet ettiği tevhid, Allah’ı hangi ko­nuda birleyerek tek kabul etmeyi ifade ediyordu?
Yüce Rabbimiz şöyle buyurmaktadır:
“Nuh’u kavmine gönderdik ve o şöyle söyledi ‘Ey kavmim! Yalnızca Allah’a ibadet edin! O’ndan başka ta­pılacak bir ilahınız yoktur.’”(35)
Hud, Salih ve Şuayb aleyhimusselam da kavimlerine şöyle dediler:
“Yalnızca Allah’a ibadet edin! O’ndan başka tapıla­cak bir ilahınız yoktur.”(36)
Onlar da peygamberlerinin davetlerini doğru anlı­yor, ancak reddederek şöyle cevap veriyorlardı.
“Atalarımızın taptıklarını bir kenara bırakıp bir başı­na Allah’a ibadet edelim diye mi geldin?”(37)
Onlardan önceki ve onlardan sonraki bütün Rasûller de aynı şeye çağırıyorlardı.
“Onlardan önce ve onlardan sonra Rasûller, kendile­rine ‘Allah’tan başkasına ibadet etmeyin.’ diye gelince”(38)
“Ad kavminin kardeşleri olan (Hud’u) da an. Hani o, ‘Kendisinden önce ve kendisinden sonra Allah’tan baş­kasına ibadet etmeyin.’ diye uyarıcılar gelen Ahkaf (böl­gesindeki) kavmini uyarmıştı.”(39)
Yani gönderilen bütün Rasûllerin daveti aynı tevhi­deydi.
“Muhakkak her ümmete, ‘Yalnızca Allah’a ibadet edin ve tağutlardan kaçının.’ diye bir elçi gönderdik.”(40)
“Senden önce gönderdiğimiz her bir Rasûl’e mutla­ka şöyle vahyederdik: ‘Benden başka hak ma’bud yoktur. Öyleyse sadece Bana ibadet edin.’”(41)
Bu ayetlerden açıkça anlaşılmaktadır ki; Rasûllerin daveti, Allah’ın varlığını ve alemlerin Rabbi olduğunu an­latmak değil, zaten kavimleri tarafından da kabul edilen bu gerçekler üzerine, ibadetin yalnızca Allah’a yapılması, O’nun dışında -kim olursa olsun- hiç kimseye bu ibadet­ten bir pay verilip O’na ortak edilmemesi meselesiydi.
Bütün Rasûllerin ortak davetinin, ibadetin kime ya­pılacağıyla ilgili olduğu beyan edildikten sonra, bu ortak davetin özünü ifade eden “Lailaheillallah” sözünün ne anlama geldiği de kolayca anlaşılacaktır.

----------------------



(35) Araf, 59
(36) Araf, 65, 73, 85
(37) Araf, 70
(38) Fussilet, 14
(39) Ahkaf, 21
(40) Nahl, 36
(41) Enbiya, 25 



0 yorum:

Yorum Gönder

:) :)) ;(( :-) =)) ;( ;-( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ $-) (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer
Click to see the code!
To insert emoticon you must added at least one space before the code.

Şirk Ehlinin Şüphelerine Cevaplar

 
Top